Co to jest Ashwagandha – czy warto spróbować?

Jeśli jesteś fanem zdrowych koktajli i toniki, lub jeśli spędziłeś w dowolnym momencie na zdrowie związane z mediów społecznych kanałów w zeszłym roku, są szanse, że widziałem lub usłyszał termin  „Ashwagandha. ” z obietnicą ukojenia w to, co czuje się jak non-stop świat , to nic dziwnego, że zioło to coraz tyle uwagi. Jako dietetyk integracyjny, byłem coraz pytania o to też. Tak, ja wypróbowany ono sam i potrzeba wobec udział co ufundować na zewnątrz naprzód ten droga.

Ashwagandha jest krzew pochodzi z Indii, Bliskiego Wschodu i części Afryki. Można również zobaczyć, że nazywa indyjski żeń-szeń. Najczęściej korzenie (i czasami liści) są przygotowane i stosowane w medycynie jako tonik, pigułki lub proszku.

Jakie są rzekome korzyści Ashwagandha jest?

Choć badania na temat większości potencjalnych korzyści z ziół jest ograniczona lub niejednoznaczne, Ashwagandha może być używany do pomocy z:

  • Zapalenie stawów
  • Reumatoidalne zapalenie stawów
  • zaburzenia obsesyjno-kompulsywne
  • stres
  • lęk
  • Zaburzenia snu
  • poznanie
  • Niepłodność i zaburzenia seksualne
  • Choroba afektywna dwubiegunowa
  • Cukrzyca typu 2

Ashwagandha jest częścią medycyny ziołowej i ajurwedyjskiej od wieków. Historycznie, to był używany do różnych warunków, w tym zapalenie stawów, lęk i stres, bezsenność, a nawet zaburzenia obsesyjno-kompulsywne. Jedno z badań wykazało, że był lepszy od placebo dla OCD, i, jeśli chodzi o Reumatoidalne zapalenie stawów w szczególności, jedno małe badanie wykazało, że może nieznacznie poprawić objawy w połączeniu z innymi lekami. Nadal, skuteczność Ashwagandha sam dla RA jest niejasna.

Dzisiaj, Ashwagandha staje się najbardziej znany ze swoich właściwości adaptogenne, co oznacza jego rzekomej zdolności do pomocy ciała radzenia sobie z wewnętrznych czynników stresogennych, takich jak bezsenność, zmęczenie lub lęk, jak również codzienne środowisko wyzwala jak dźwięk alarmu zegara w poniedziałek rano.

To ma sens. Najsilniejsze dowody naukowe wskazuje na skuteczność Ashwagandha w ukojenia. 1 2012 badania, w tym 64 dorosłych z przewlekłym stresem stwierdzono, że biorąc dwie kapsułki Ashwagandha korzeń dziennie dla 60 dni pomógł zmniejszyć, jak podkreślił uczestników odczuwane przez 44 procent i zmniejszenie hormonu stresu kortyzolu o około 28 procent. Inni zestresowani ludzie, którzy dostał placebo tylko zmniejszyło ich postrzegany stres przez 5,5 procent i ich poziom kortyzolu o około 8 procent. Istnieje nawet badania sugerujące Ashwagandha może pomóc w zapobieganiu stresu związane z przyrostu masy ciała.

Chociaż badania nie są rozstrzygające, Ashwagandha jest również badane na potencjalną pozytywną rolę w zmniejszaniu lęku. Uważa się również, aby ewentualnie pomóc poprawić funkcjonowanie mózgu, zmniejszenie stanu zapalnego, a nawet pomóc z niepłodności i dysfunkcji seksualnych. Miej oczy otwarte na trwające badania, w jaki sposób Ashwagandha może mieć wpływ na chorobę afektywną dwubiegunową, cukru we krwi u osób z cukrzycą typu 2 i innych warunków.

Czy Ashwagandha bezpieczne?

Ashwagandha jest suplementem, co oznacza, że nie jest dobrze regulowane. Wszystkie marki nie są jednakowe, a to, co widzisz na etykiecie, nie zawsze jest tym, co dostajesz w środku. Jak wszystkie suplementy, Ashwagandha może zakłócać lub wchodzić w interakcje z niektórymi lekami i innych ziół i suplementów. Nie jest zalecany w czasie ciąży lub karmienia piersią i nie został przetestowany u dzieci.

Ashwagandha wydaje się być dobrze tolerowane, ale duże dawki mogą prowadzić do rozstrój żołądka, nudności lub ból brzucha. Odnotowano również doniesienia o zapalenie skóry w jednym małym badaniu.

Powiedział, że, badania sugerują, Ashwagandha jest bezpieczny, gdy używany krótkoterminowej. Po prostu pamiętaj, aby porozmawiać z wykwalifikowanym specjalistą zdrowia przed rozpoczęciem go i zrobić swoje badania przed wyborem marki. Poszukaj marek, które są niezależnie testowane pod kątem bezpieczeństwa i mocy, i te, które są przejrzyste o tym, jak i gdzie Ashwagandha jest pozyskiwane.

Jak korzystać Ashwagandha jeśli zdecydujesz się dać Ashwagandha spróbować, może się zastanawiać, co z nim zrobić. Ashwagandha ma nieco gorzki i ściągające smak. Można uniknąć, biorąc go jako pigułka. Lub dodać proszek do koktajli, gryzie energii lub poranny latte lub herbatę.

Choć potrzeba więcej badań klinicznych o tym starożytnym zioło lecznicze, Ashwagandha jest uważany za bezpieczny dla większości zdrowych ludzi i wydaje się mieć wiele potencjalnych korzyści.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *